AKADEMIE VEDOUCÍCH PRACOVNÍKŮ 

Čtyřdenní kurz

TERMÍN:

1. školící den – 5. 12. 2022

2. školící den – 11. 1. 2023

3. školící den – 25. 1. 2023

4. školící den – 15. 2. 2023

ČAS: 8:00 – 16:30 s pauzou na oběd

MÍSTO: OHK Šumperk, Jílová 1550/1, 787 01 Šumperk

LEKTOR: Ing. Lenka Podmolíková, MBA – již více než 20 let působí jako lektorka a má mnoho praktických zkušeností v oblasti vzdělávání. VUT v Brně FE – technická kybernetika, UP Olomouc – Pedagogika. 

Časová dotace seminářů: 8 hodin

Kurz bude probíhat prezenční formou – celkem 4 dny.

Cílem kurzu je nejen posílení manažerských dovedností mistrů a vedoucích pracovníků pro tvorbu a vedení týmu, ale také efektivní řízení a vedení porad a zlepšení profesionální komunikace.  Dalším důležitým tématem bude také timemanagement – jak efektivně řídit čas a jaké nástroje využívat pro plánovaní času.

Obsahová náplň:

Akademie pro mistry je rozdělena do čtyř oblastí. Účastníci kurzu výrazně posílí znalosti a dovednosti v oblasti budování a vedení týmu a profesionální komunikace. Získají znalosti a dovednosti pro přípravu a efektivní vedení porad. Osvojí si nástroje pro plánování a řízení času.

  • Budování a vedení týmu
  • Příprava a vedení porady
  • Profesionální komunikace mistra
  • Timemanagement + Paretovo pravidlo v praxi mistra

1. den – Budování a vedení týmu

Manažerské dovednosti důležité pro úspěšné vedení i rozvoj týmu, budování osobní autority a respektu. Zahrnuje příklady z praxe i osobní trénink.

Obsah:

  • Mistr jako manažer – jakou roli plní mistr v hierarchii firmy, odpovědnost, kompetence a bezpečí v práci manažera
  • Za co mistr odpovídá – práva a povinnosti vedoucích pracovníků (mistrů)
  • Co všechno může mistr po svých podřízených chtít – základní práva a povinnosti zaměstnanců
  • Manažerské archetypy – císař, pracant, hecíř, matka a kat – jak se projevují jednotlivé archetypy v roli vedoucího pracovníka, jak s nimi pracovat, jak je využívat v pracovním životě mistra
  • Dvojí role mistra – kdy je vedoucí a kdy je zaměstnanec, loajalita k profesi vedoucího, do jakých sporných a konfliktních situací se mistr může dostat
  • Jaká je pozice mistra ve firmě – odpovědnost za výsledky a cíle, odpovědnost za vedení týmu, odpovědnost za vedení jednotlivců, bezpečnost, dodržování standardů, za co mistr neodpovídá.

2. den – Příprava a vedení porady

Příprava a vedení porady. Kontrola a zadávání úkolů, delegování, řízení diskuse vč. praktického nácviku.

Obsah:

  • Proč je zbytečné kritizovat – proč je zpětná vazba důležitá
  • Co je to zpětná vazba a jak s ní pracovat, technika 3×3, formulace jasných požadavků
  • Proč nekritizovat a proč je kritika zbytečná, definování postihu, evidence mistra ve vztahu k zaměstnancům
  • Porady a jak na ně – nástroje mistra z hlediska řízení lidí, porady a jejich systém, jak vést porady, jakých chyb se vyvarovat
  • Osobní produktivita a evidence – osobní systém poznámek, osobní produktivita, kontrolní seznam mistra
  • Hodnocení a motivace – systém průběžné zpětné vazby, hodnocení motivace a motivování, chyby a čeho se vyvarovat
  • Plánování – plánování, jak rozvíjet pracoviště a hledat prostor pro zlepšení, využití technik
  • Delegování – co je to delegování a jak jej využít, jak využít potenciál pracovníků a systematicky s ním pracovat, jak se nenechávat zaměstnávat a úkolovat zaměstnanci
  • Jak zajistit odbornost v týmu – rozvoj pracovníků a delegování, odborný, profesní a osobnostní rozvoj, kvalifikační matice, personální náhrady.

3. den – Profesionální komunikace mistra

Seznamuje účastníky s uměním profesionální komunikace.  Soustředí se na znalost a rozvoj komunikačních dovedností v mnoha směrech. Názorně prezentuje rozdíly mezi běžnou a profesionální komunikací.  Obsahuje modelové situace, praktická cvičení i zpětnou vazbu.

Obsah:

  • Rozdíly mezi běžnou a pracovní komunikací ve firmě
  • Rozdílný komunikační styl – s kým se mi komunikuje dobře a s kým ne
  • Jak komunikovat efektivně a účinně, jak využít asertivitu pro zvýšení efektivity komunikace
  • Jak předcházet konfliktům a jak řešit konflikty
  • Jak řešit neuspokojivé pracovní výsledky
  • Porušování firemních pravidel a standardů – jakým způsobem to můžeme řešit

4. den – Organizace času + Paretovo pravidlo v praxi manažera

Získání znalosti a dovednosti v oblasti nakládání s časem, zvýšení pracovní i osobní produktivity, získání kontroly nad vlastním časem.

Obsah:

  • Plánování a organizace času
  • Identifikace časových ztrát
  • Emoční a organizační nedostatky
  • Stanovení a prosazování priorit
  • Použijte Paretovo pravidlo 80 – 20
  • Rozdělte velký úkol na menší části
  • Aplikujte pravidlo 3
  • Vypěstujte si smysl pro naléhavost
  • Řešte úkoly po jednom.

KAPACITA KURZŮ JE 12 OSOB. V rámci podpory de minimis mohou členské firmy OHK Šumperk pro své zaměstnance bezplatně využívat všechna školení, která realizujeme v projektu Vzdělávání zaměstnanců členských firem OHK Šumperk.

Rezervační formuláře zasílejte na email: vzdelavani@ohk-sumperk.cz

Cena semináře:

  • Pro členy OHK Šumperk zapojené do projektu „Vzdělávání zaměstnanců“ ZDARMA (platí pro prvních 12 přihlášených a námi schválených účastníků)
  • 7.990,- + DPH pro členy OHK Šumperk bez účasti v projektu „Vzdělávání zaměstnanců“
  • 9.990,– + DPH pro ostatní účastníky, kteří nejsou členy OHK Šumperk

Vaše dotazy ohledně zapojení do projektu prosím směřujte na email: simkova@ohk-sumperk.cz , tel. 608 462 301

Máte zájem o školení na jiné téma? Ozvěte se a domluvíme se individuálně.